Cuber is een merk van Break Away Concepts; een bedrijf onder leiding van innovatief ondernemer Danny Paerl, die ook het beheer voert over Bungalowpark Hoenderloo en afgelopen jaar Glamp Outdoor Camp realiseerde.
Nico van den Heuvel heeft, vol trots, als klankbord van Danny Paerl, een behoorlijke bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van dit unieke product. Cuber richt zich o.a. op de Millennials – zij die grofweg geboren zijn tussen 1980 en 2000. Uit onderzoek blijkt dat zij zeer duidelijke wensen hebben. Met een absolute focus op het opdoen van nieuwe ervaringen en een drang naar (visuele) ontdekkingen prijken vakantieparken zelden helemaal bovenaan hun lijst met zoekopdrachten wanneer Millennials met twee personen plannen te reizen. Cuber brengt hierin verandering. Voor Millennials die op zoek zijn naar verrijking door het opdoen van nieuwe ervaringen en ontdekkingen, beantwoordt het product van Cuber aan hun duale behoefte van enerzijds vrijheid en privacy versus alles binnen handbereik. De Cuber app helpt ze met een persoonlijke lokale Guide om 24/7 het beste uit hun verblijf te halen. Zo geeft die app tips over de must sees en hidden gems, maar staat die ook voor hun klaar voor vragen over de luxe suite of bij te boeken services.
Roompot en Break Away Concepts lanceerden in 2021 samen het nieuwe vakantieconcept Cuber. De eerste luxe design Outdoor Suites werden gerealiseerd aan de voet van het Nationale Park de Hoge Veluwe. Er zijn plannen om nog minstens 4 andere locaties in Nederland te openen.